Tuesday, August 4, 2009

Seni Mempertahankan Diri Kebangsaan di Kedah



Assalamualaikum semua:)
Hari ni aku tak banyak kerja kat ofis,jd mase untuk mengerah otak nak b'kongsi crite dan idea dengan kawan aku gunekan dengan sepenuhnya.
Sebenarnye ni crite lame gak la cume aku rase ape salahnya kongsi dengan kawan2 untuk dijadikan tatapan bersama:)
Ini penglibatan aku dalam pertandingan Seni Merpertahankan Diri(SMD) tahun ke 2 buat aku, tetapi SMD tahun ni lebih bermakne sebab ade pemilihan. Sebanyak 8 ke 9 kontijen yg menyertai pemilihan ke SMD untuk wakil selangor.
Aku sendri masuk acare lebih kurang 5 acare,iaitu:-
1) Bunge tanjung
2) Golongan 21
3) Kuncian 15-21
4) Pentas 3
5) Lompatan
Alhamdulillah ke lima2 acare ni aku dapat wakil:) hehehe..
Mase nak mulekan perjalan ke Kedah pd mlm tu,mcm2 yg terjadi,byk betul dugaan yg mendatang,contoh nye mase dekat petronas jln Ampang,nsb baik ade shbt aku yg nmpk salah 1 tayar van tu bocor,jd kitorang sume pakat nak tukar ayar tu, tp mcm pepatah melayu kate Sudah jatuh di timpe tangge pula, bile nak tukar tayar lak,tayar spare lak buat hal.
Alhamdulillah,tokey sewe van tu kate de nak tukar van baru,slese skit:)

aku plak jd driver mase tu,so tgk tempat driver pun slese,best2...hehehe...

mlm tu aku rs mlm yg palng panjang aku rase,aku drive direct ke sane,b'henti pun kejap2 je..pergh...nsb baik ade co-pilot yg ok,trimas Cikgu Kamarudin yg b'celoteh tak henti2 smpi ke Kedah.








Ni la kontijen selangor,aku yg b'songkok,hehehe...


Mase kat sane,yg menyedihkan tempat mengina kitorang..sedih gile...da la takde tingkap,aircond pun takde,mmg x bernafas duduk dlm bilik tu,tp bg kitorang sume tu cabaran,huhuhu...


Berkat usehe kitorang sabar dlm stiap ujian yg kitorang tempuhi,slngor dapat tempat ke dua keseluruhan:)alhamdulillah..


Ni la die Cikgu Kamarudin yg setia menemani aku mase aku ngah drive ke Kedah,hehehe...
Hasil aku b'juang bermatian2,cewah...aku dpt 1 emas,1 perak n 1 gangse..ckp la koleksi medal aku utk SMD thn ni,alhamdulillah:)

No comments: